שיניים תותבות: הדרך הנכונה לתחזק שיניים תותבות ולשמור עליהן

ד"ר איתן מיזיריצקי, רופא שיניים, מומחה לשיקום הפה/תחזוקת שיניים תותבות. על המטופל לנקות מדי יום את התותבת הן באמצעות מברשת מתאימה והן על-ידי השרייתה בחומר כימי מתאים הנמכר בבתי-מרקחת. רצוי להסיר את התותבת לשעות אחדות ביממה (בדרך-כלל בלילה). בהעדר שיניים טבעיות, עוברים הרכסים של עצם הלסת תהליך של ספיגה במשך הזמן. תהליך זה גורם לעתים לאובדן היציבות של התותבת. על כן על המטופל להגיע למרפאת השיניים מדי חצי שנה לביקורת, ובמידת הצורך ימליץ רופא השיניים על ריפוד התותבת ובכך ישפר את התאמתה לרקמות.

שתלים יכולים להיות לעזר גם במקרים של תותבות שלמות, שכן ניתן להתקינם בתוך עצם הלסת באזורים מחוסרי השיניים ואליהם לחבר את התותבות הנשלפות. התקנת שניים עד ארבעה שתלים בקדמת הלסת התחתונה, יחד עם התקנת מחברים בין התותבת לשתלים, מפחיתה וגם בולמת את תהליך ספיגת העצם באותו האזור, ובו-בזמן משפרת את אחיזת התותבת ואת איכות חייו של המטופל.

למידע נוסף על תותבות



גם בלסת העליונה אפשר להתקין ארבעה-חמישה שתלים, ועל-ידי כך לאפשר התקנת תותבת נשלפת קטנה יותר, בצורת פרסה, שאינה מכסה את כל החך. עבור מטופלים רבים הסובלים מרפלקס הקאה מוגבר ואינם מסוגלים להרכיב תותבת שלמה עליונה רגילה בגלל גירוי היך, תותבת מוקטנת הנתמכת על-ידי שתלים מהווה לעִתים קרובות פתרון לבעייתם המעיקה כמו לקראת כל טיפול רפואי אחר, על המטופלים לבקש מרופא השיניים להציג את כל האופציות הטיפוליות העומדות בפניהם ולדרגן בהתאם לשיקוליו המקצועיים. לאחר שיובהרו השיקולים, היתרונות והחסרונות של כל טיפול, וכן העלויות – יוכל המטופל להחליט על הטיפול בצורה מושכלת. מותר, כמובן, לשמוע חוות דעת נוספת, רצוי ממומחה בתחום הנדרש. חוות הדעת השנייה חשובה במיוחד כאשר מדובר בטיפול מורכב או בלתי הפיך כגון עקירת שיניים או השחזתן. לפרטים נוספים, בקרו באתר מרפאת המומחים של ד"ר איתן מיזיריצקי מומחה לשיקום הפה, או חייגו: 03-6449139

תגובה 1:

  1. לאמא שלי השתילו כמה שתלים על מנת שאפשר יהיה להחזיק את התותבות, וכבר זמן מה היא סובלת מכאבים בלסת, כאילו התותבות לוחצות לה על החניכיים (למרות שכמובן יוצרו בהתאמה אישית). מה יכולה להיות הסיבה לכך?

    בנוסף, אשמח לקבל המלצה לרופא שיניים בירושלים שהיא תוכל לגשת אליו על מנת לקבל חוות דעת נוספת על העבודה שנעשתה עבורה.

    השבמחק