האם השתלות שיניים שבוצעו על ידי מומחה הם גורם מכריע בהצלחת טיפול באמצעות שתלים דנטאליים?

 
השתלות שיניים – מומחיות לכל דבר

לאורך השנים נעשו מחקרים רבים שנועדו לקבוע את הפרמטרים והגורמים החשובים ביותר להצלחת טיפול השתלות שיניים, להצלחתם וקליטתם של שתלים בעצם הלסת. נבדק האם שתלים ארוכים טובים יותר מקצרים אם שתלים רחבים טובים יותר מצרים, האם עדיף חיבור פנימי של מבנה השתל לעומת חיבור חיצוני שלו, האם עדיף שתל בצורה קונית או מתכנסת, האם עדיף כתרים מוברגים לשתל על פני כתרים מודבקים ועוד ועוד פרמטרים.

 התוצאה הייתה חד משמעית: הגורם היחיד המשפיע באופן מהותי על הצלחת ההשתלה הוא... הרופא המשתיל. ככל שהרופא מומחה יותר, בעל ניסיון והכשרה כך סיכויי הטיפול להצליח גבוהים יותר באופן משמעותי.

אכן, למרות הטכנולוגיה המתקדמת, המכשור החדיש והתנאים המשופרים, האדם, הרופא, הוא זה שיקבע האם התפקוד הדנטלי שלכם ישתקם והחיוך שלכם יהיה מושלם ובריא.

הידעתם: רק כ- 8% מרופאי השיניים בארץ מומחים בתחומם. לפי דו"ח מרכז המחקר והמידע של הכנסת, בעוד ברפואה כללית רופא אחד מתוך שניים הוא מומחה, בקרב רופאי השיניים רק אחד מכל 12 נחשב מומחה. בניגוד לשיעור גבוה של 82 רופאי שיניים לכל מאה אלף תושבים, יש בישראל רק שמונה רופאי שיניים מומחים לכל מאה אלף תושבים.

בישראל אין צורך בהתמחות ספציפית על מנת לבצע השתלות שיניים, מה שגורם למצב אבסורד שבו כל רופא שיניים יכול לבצע השתלות שיניים. יחד עם זאת, ישנן שלוש התמחויות
עיקריות הקשורות לתחום השתלים הדנטליים:

·         כירורגיית פה ולסת
·         מחלות חניכיים
·         שיקום הפה
בעוד ששתי ההתמחויות הראשונות נוגעות לצדדים הטכניים של אופן החדרת השתל ללסת, ההתמחות השלישית מאפשרת גם הסתכלות רחבה יותר על הפה, אופן שיקומו, טיפולים נלווים, תכנון ופיזור השתלים באופן המדויק ביותר וכמובן, ההיבט האסתטי והאחרון של התהליך.

הידעתם: ד"ר איתן מיזיריצקי מחזיק בכל שלושת ההתמחויות הנדרשות לביצוע שיקום פה מלא. במרפאת המומחים שלו הוא ביצע מאות השתלות שיניים ושיקומים מורכבים.

בכנסים בינלאומיים בהם אני משתתף באופן תדיר רווחת המגמה כי הרופא המשקם הוא זה שגם יבצע את השתלות השיניים. יש בכך הגיון בריא שכן, רופא אחד המכיר לעומק את הצרכים הדנטליים והאסתטיים של המטופל יוכל להגיע לתוצאות טובות יותר. יש לזכור שהמטרה היא שיניים יפות ותפקודיות והשתלים הם רק האמצעי לכך ולא המטרה.

כיום, במרפאה שלי, אני נותן מענה מקיף וכולל לכל הבעיות הדנטליות של המטופל. ביחד אנו בונים תוכנית טיפולים רחבה ומסתמכים על המכשור המשוכלל ביותר שיש בתחום השתלות השיניים ושיקום הפה.
אל תוותרו על החיוך שלכם ופנו למומחה בשיקום הפה.

אם יש לכם שאלות נוספות אתם מוזמנים לצפות בסרטון הבא: