סקירת מרפאות שיניים/טיפולי שיניים/השתלות שיניים/טיפים, הנחיות ועצות לבחירת רופא השיניים שלכם

איך בוחרים את רופא השיניים? מה הם השיקולים שיש להביא בחשבון בתהליך בחירתו של רופא השיניים? את בחירת רופא השיניים רצוי לעשות שלא מתוך לחץ של טיפול שיניים דחוף וצורך בעזרה ראשונה, אלא מתוך שיקול דעת. אפשר להיוועץ בחברים, קרובי משפחה או לפנות לסניף הסתדרות רפואת השיניים הקרוב לאזור המגורים. אפשרי, כמובן, גם לפתוח דפי זהב ולמצוא רופא שיניים קרוב לבית.


ישנם כמה שיקולים שעליכם לשקול בבואכם לבחור רופא שיניים: קרבה לאזור המגורים או למקום העבודה, נוחות הגישה למרפאה וחנייה נוחה. זמינות הרופא במרפאתו – האם מועדי עבודתו נוחים. האם נעשה מאמץ על-ידי צוות המרפאה לקבוע תור בהקדם ולא לדחותו למועד מאוחר מאוד. לפני קבלת ההחלטה כדאי לערוך ביקור מקדים במרפאת השיניים של הרופא. בביקור הראשון במרפאה אפשר להתרשם מכמה דברים שיסייעו לכם להגיע להחלטה האם אכן זהו רופא השיניים המתאים לכם.


האם מראה המרפאה/ רופא השיניים/ הצוות נקי, מסודר ואסתטי? האם קיימים במרפאה אמצעי חיטוי מתקדמים, והרופא והסייעת משתמשים בכפפות חד-פעמיות בזמן עבודתם? האם נתבקשתם למלא שאלון בריאות? זהו שלב חשוב מאוד, שבו מתבטאות אחריותו ומקצועיותו של רופא השיניים, משום שעליו להיות מודע להיסטוריה הרפואית והדנטלית של המטופל. עליו לדעת על כל טיפול תרופתי שהמטופל מקבל ועל אלרגיות שהוא סובל מהן וזאת כדי להימנע מתגובות בלתי רצויות בין חומרים המשמשים בטיפול השיניים לבין תרופות שהמטופל מקבל. למחלות שונות יש השלכות על טיפול השיניים. סוכרת, לדוגמה, עלולה לפגוע בחניכיים ובעצם התומכת את השיניים. יתר לחץ דם מחייב שימוש בסוג של הרדמה מקומית (אלחוש) אשר אינה מכילה אדרנלין, ועוד.





האם רופא השיניים מגלה סבלנות ומשקיע מזמנו כדי להאזין לכל מה שיש לכם לומר לו? סבלנותו של הרופא מעידה על אישיותו. אם יראה חוסר סבלנות כבר בשלב כה מוקדם בהיכרותכם, זהו סימן מובהק לכך שגם בשאר הביקורים תחושת קוצר הזמן תרחף ברקע, דבר שלא יעזור לכם לפרוק מטענים של חרדות וחוסר נוחות שנלווים לעִתים קרובות לביקור הראשון אצל רופא השיניים. לעומת זאת, אווירה נינוחה מצד הרופא וצוות המרפאה תורמת להפגת המתח כבר בהתחלה.

האם רופא השיניים נעזר בצילומי רנטגן בזמן הבדיקה הראשונית או בזמן קביעת תוכנית הטיפול? אין לקבוע תוכנית טיפול ולהתחיל בביצוע סתימות או כל טיפול חודרני אחר בלי לבצע צילום רנטגן. הצילום מספק מידע אבחנתי החיוני לקביעת תוכנית טיפול מדויקת למטופל. בתוכנית כזאת יש לכלול את כל המוקדים בפה הדורשים טיפול, וללא צילום רנטגן לפני קביעת התוכנית עלולים לא לאבחן את המוקדים כולם. קיימים סוגים שונים של צילומי רנטגן, כשלכל אחד מהם ערך אבחנתי שונה. אם רופא השיניים מוצא שחלק מהבעיות שאִבחן הן מעבר ליכולתו המקצועית והוא מפנה אתכם לרופא שיניים מומחה, הדבר מעיד על אחריות ודאגה למטופלים. על רופא כזה אפשר לסמוך ולבצע אצלו את מגוון הטיפולים אשר באפשרותו לתת.




האם רופא השיניים מסר לידיכם תוכנית טיפול והצעת מחיר מפורטת והיה מוכן להשיב על כל שאלותיכם בעניין זה? שלב זה עלול להיות לגרום אי-נעימות מסוימת לשני הצדדים, שכן מדובר כאן בצד העסקי של העניין, אך דווקא בשל כך דיון מוקדם בעלויות הטיפול ובתנאי התשלום יחסוך בעתיד חילוקי דעות הנובעים מאי-ההבנות שעלולות להתעורר בשלב הזה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה