רפואת שיניים קוסמטית>>>איך שומרים על האסתטיקה של השיניים ונהנים מחיוך מושלם?

ד"ר איתן מיזיריצקי מומחה לשיקום הפה/שיניים לבנות, מאז ומעולם, נחשבו בעולם המערבי לסמל של בריאות, טיפוח אישי, מעמד וזוהר. אנשים עשו ומוכנים גם היום לעשות הרבה כדי שבפיהם ינצנצו שיניים בוהקות, והחיוך שלהם יהיה שווה מיליון דולר, לפחות. רובנו נולדים עם שיניים לבנות, אבל עם השנים השיניים משנות את צבען מסיבות שונות. שינוי צבע השיניים שנובע מגורמים חיצוניים כמו אכילת מזונות עם צבעי מאכל, שתיית קפה, עישון ואפילו סתימת אמלגם (סתימה מתכתית) ניתן "להחזיר" חזרה אל הצבע הלבן באמצעות ניקוי השיניים והברקתן על-ידי השיננית, או החלפת הסתימה לחומר לבן. לעומת זאת הרבה יותר קשה להלבין שיניים ששינוי הצבע שלהן נבע מגורמים פנימיים כמו תרופות שנלקחות על-ידי האם ההרה או ילד שנמצא עדיין בתהליך של התפתחות השיניים, לקיחת פלואור בכמות מוגזמת בשנים הראשונות של החיים או פגיעה בשן ראשונית שתגרור פגיעה גם בצבע השן הקבועה.




מהי סתימה לבנה? זוהי סתימה העשויה מחומרים מרוכבים בגוונים בהירים. בקרב רופאי שיניים רבים זוהי הסתימה המקובלת ביותר בטיפול בשיניים קדמיות. כיום רופאי שיניים רבים ואני ביניהם, משתמשים בה גם בשיניים האחוריות, כיוון שהיא אסתטית, חזקה, עמידה ועוברת קישור כימי (הדבקה) לחומר השן. סתימות אלה עוברות הקשיה בפיו של המתרפא באמצעות מנורת אור אולטרה-סגול, שכמובן אינו מזיק. כדי להפיק את המירב מהסתימה הלבנה, יש צורך במיומנות גבוהה של רופא השיניים בתחום זה. יש לדעת כי הסתימה הלבנה יקרה יותר מסתימת האמלגם.

שיטות להלבנת שיניים. למרות שגם בעבר אנשים עשו רבות כדי לזכות בשיניים לבנות, נדמה כי היום הלבנת השיניים הפכה לתעשייה של ממש. כדי להלבין, לדוגמה, שן שנראית אפורה עקב סתימת אמלגם ניתן פשוט להחליף את הסתימה המתכתית בסתימה לבנה. ישנם מצבים שבהם תיקון הצבע ייעשה באמצעות כתר או ציפוי חרסינה לבן. בחלק מאותם שינויי צבע ניתן לטפל באמצעות הלבנה. ההלבנה היא תהליך שבו חומר כימי מחמצן בצורת ג'ל הנקרא קרבמיד פראוקסיד מונח על השיניים. את ההלבנה ניתן לבצע במרפאת השיניים. במקרה כזה הרופא ישתמש בריכוזים גדולים יותר של החומר, ואז ההלבנה תהיה מהירה יותר, אך עדיין ישנה אפשרות שהמתרפא יידרש להגיע מספר פעמים למרפאה על מנת להגיע לתוצאה הרצויה. בשנים האחרונות נפוצה מאוד השיטה של הלבנת השיניים בסגנון "עשה זאת בעצמך", כאשר המתרפא מקבל ערכה הכוללת מזרקים של הג'ל המלבין וסד שקוף שהוכן על-ידי רופא השיניים במיוחד על-פי דגם שיני המתרפא. משך הזמן שהחומר הפעיל צריך להיות בפה משתנה בהתאם לריכוזו. ישנן ערכות ללילה ואז יש צורך לשים את הסד הזה כשהוא מכיל את ג'ל ההלבנה לכ- 6 שעות מדי יום במשך תקופה של שבוע עד שבועיים. ישנן ערכות אחרות שבהן מספיק להשתמש כשעה ביום במשך כשבועיים. קיימות גם מנורות רבות עוצמה אשר מפעילות את החומר בצורה מהירה יותר במשך ביקור של חצי שעה במרפאת השיניים.

לאחרונה שומעים יותר ויותר על שיטת הלבנה נוספת, ההלבנה באמצעות הלייזר. בשיטה זו המתרפא נדרש להגיע פעם אחת בלבד אל מרפאת השיניים. במהלך ביקור זה חומר ההלבנה אשר מונח על גבי שיניו יופעל ביעילות על-ידי קרן לייזר. הטיפול מתבצע בכל שן בנפרד. האם ההלבנה באמצעות הלייזר אכן מהווה מהפכה של ממש בתחום הלבנת השיניים? כיום הדעות על יעילות השיטה הזו עדיין חלוקות. לעומת זאת קיימת תמימות דעים בין רופאי השיניים על כך שחומר ההלבנה הוא זה שאחראי על התוצאה של הלבנת השיניים. כדאי לדעת שבכל שיטת הלבנה יש לחדש את ההלבנה כעבור מספר שנים. אני נוהג לכנות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה